Vi och vår skatt Ely Karl Wall

Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Sofia Wall - 24 juni 2010 08:38

Nu ar det dags att skriva vad som har hant. Lat oss borja med forlossningen.



11/06/10:

Harligt vader, solensken sa jag och Lena gick for kaffe och kaka nere i the Junction.

Darefter gick jag till min barnmorska som konstaterade att jag var 2-3 cm vidgad, tankte inte mer pa det, akte hem hade en mysig fredag med min alskade karl.



12/06/10:


Bild tagen innan vi akte till Shrek,

det har var sa mycket jag kunde se av mina fotter.

Jag och Jeremy hade hoppas under en langre tid att vi skulle hinna se Shrek 4 innan Ely/Tindra beslot sig for att traffa sin mamma och pappa. Men eftersom alla lakare samt barnmorskor sa att jag skulle foda tidigare kande vi att chansen inte var sa stor, samt alla varkar jag hade haft de senaste 2 MANADERNA ( Ja, sa lange, sa jobbigt!)

Men inget tydde riktigt pa att nagot var pa gang sa vi tog oss ner, 2 biljetter, 2 yberlackra 3D brillor samt 1 stor popcorn och 2jumbo lask senare insatt vi oss for att se Sherk. Kande av varkarna nar vi var dar, men de var precis som de hade varit de senaste manaderna sa tankte inte mer pa det. Filmen var for ovrigt riktigt rolig, men det ar svart att misslyckas med Shrek.

Darefter snabb handling for att senare aka hem och mysa ner sig vid TV for att senare mysa in sig i sangen. Vaknade 0300 av att jag hade dessa varkar, tankte inte mycket pa dem eftersom de var i samma styrka som de varit, vackte Jeremy som kom upp och gjorde Tea. Foljde med honom ut och pratade med honom en svang, medans jag satt pa min boll. Gick in och kande att min rygg varkte sa jag beslot mig for en dusch, val inne i duschen borjade varkarna bli mer intensiva och gick nastintill inte ivag. Jeremy borjade klocka varkarna och de var 3-2 min ifran varandra. Jag tog mig ur duschen och det var da helvetet brakade los. Jag tankte for mig sjalv om det har ar borjan pa en forlossning och jag kommer ha minst 10 h av det har och smartan kommer vara betydligt mycket varre sa ger jag upp.

Men Jeremy torkade mig och forsokte kla pa mig, jag ville bestammt till min boll, men nar jag val tog mig till den var den det varsta jag nansin suttit pa, sa jag slutade pa en madrass pa golvet.   

Jeremy ringde upp till BB och de fragade om varkarna och nu var de 2 min emellan och de var riktigt smartsamma(vilket ledde till en massa skrik som vackte hela gatan;) de sa till honom att jag behovde aka in till sjukhus pa en gang, och han borde ringa en ambulans. Jeremy forstod inte riktigt varfor han inte kunde kora mig det borde ju gatt fortare forklarade han, de forklarade att de trodde babisen skulle komma innan vi tog oss dit. Sagt och gjort Jeremy ringde 000 och de fick honom att hamta handukar osv, medans ligger jag  och skriker i smarta och undrar vad han haller pa med varfor han inte ar med mig och han kommer med handukar?! Haha!

Tog inte lang tid tills ambulansen kom och de lastade mig pa baren, och i vag for vi. Val i ambulansen satt ambulansmannen och surrade med mig mitt i varkarna vilket gjorde mig valdigt irriterad, sa jag pratade tillbaka pa svenska och sa kan du vara tyst samt svor, men han verkade inte forsta mig sa jag beslot mig for att grappa tag i hans lar och klamma till, det gav effekt!

Halv vags till sjukan kande jag att jag ville krysta, sa de stannade ambulansen for att se om det var dags, Jeremy som ar i bilen bakom tok stressad springer upp till ambulansen for att fa reda pa vad som hade hant, men allt var ok, de sag inget huvud. Sa vi fortsatt var fard.

ca 5am anlande vi till BB, konstaterade att jag var 9 cm vidgad och det var snart dags att krysta. Men eftersom de plockade upp ett ectopiskt hjartslag veckan innan behovcde vi vanta tills lakarna var dar, samt tills de gjort ett snabbt test.

Test samt alla var dar och det var ok, go time!

6am Ely Karl Wall hade anlant till varlden, och gud vilken vacker skapelse. Vi hade gjort det, jag och Jeremy hade skapat den vackraste mest perfekte pojken i varlden. Nar de la Ely pa mitt brost var det precis som allt stannade, det var bara Jag han och Jeremy dar, allt vart lugnt och det anda jag kande var karlek, till denna unika och underbara pojk som vi under sa lang tid har velat mota samt till mannen som hjalpte att skapa honom och som stod vi min sida..


 


            

   

Ovido - Quiz & Flashcards