Vi och vår skatt Ely Karl Wall

Alla inlägg under februari 2010

Av Sofia Wall - 13 februari 2010 10:55

Ja nu var det paborjat, min forsta kottgryta nagansin. Ja nu far vi se hur den blir. Hade lite hjalp av Micke( som ar tillbaka med sin van Tahibo) och Jeremy. Harligt nar man har hjalp i koket!


Den har veckan har varit laaaang. Men vi hamtade var barnsang fran Adele, tackar! Eftersom hon har haft hennes barn i sangen har de lamnat fina bitmarken etc. sa det ar ett slipningsprojekt, vilket ar toppen for att halla sig syselsatt.

Pa tal om projekt, vi slipade ner var gammla tvmobel och betsade den i en mork farg som nu matchar resterande mobler, riktigt nojd med resultatet! Sa barnsangen har goda forutsattningar.


Veckan har forovrigt varit lite jobbig, speciellt pga varmen jobb etc. Men vi kommer snart ga in i svalare tider(obs att jag sager svalare att kalla vintern kall ar ett skamt!)


I mandags var det var forsta brollopsdag sa vi gick ut och at, riktigt lyckat:)

Sa skal for det.


Pa tal om brollop sa gick vi till Jade och Scotts brollop i lordags. Grattis till dem och all lycka:) Ja vi skalar for det med!


Nasta gang lagger jag upp bilder fran vart 2a ultraljud..

Men nu maste jag ga och se till grytan:)



Puss och Kram


Sofia Jeremy(the legend) och magen 

Av Sofia Wall - 5 februari 2010 09:17

Lat mig forst borja med att forklara varfor jag inte har bloggat. Jag har namligen inte matt sa underbart som man hor att folk ska gora from v 12, nej det hande inte. Men nu borjar jag ma lite battre sa nu tankter jag borja blogga, aven om jag inte mar sa bra;) Kan bli rolig lasning senare, inte sant?


Forra veckan var vi pa vart andra ultraljud, dar vi kunde se var knodd svalja, sparka, slass, hjartslag osv. Ja visst ar det lackert?! Och sparkarna/slagen borjar bli tydliga, vilket ar roligt for Jeremy.


Jag borjade kanna rorelser, som hjartslag for ca 4 veckor sedan. Med tiden har det blivit mer bestammt och hardare. Det tog inte lange till Jeremy kande var babis for forsta gangen efter det.


For ovrigt sa har vi haft fin besok av Micke och hans resekopis Thaibo(valdigt osaker pa stavningen) Bliv lite tomt nar de akte, men vi hoppas allt gar bra for dem givetvis!


Vi har redan inforskaffat oss en resesang for babisen, riktigt bra eftersom den har lekdel, sovdel, skotbord, extra frovarningshylla, mobil, solskydd osv. och allt detta ryms i en liten vaska, ja nu vet ni aldrig nar vi dyker upp eller hur lange vi stannar. Vantar an pa fler saker som ska komma Tack pappa for bidraget, guld vart;)


Annars sa jobbar och och star pa, ar ledig pa onsdagar vilket ar toppen. Jag Tiff och Lisa akte for att fika och kopa underklader osv den har onsdan, mycket lyckat! Jag kopte en enorm bh, seriost nar man laser att kupan ar F eller G da vet man att det ar uppe med pamela ganget! Skamt asido, det ar sjukt! Fick lov att kopa nagra som var patok for stora runt och ta in dem for att fa dem att passa. Efter det har saljer jag dem nog pa pantbaken, da menar jag inte underkladerna;) 


Nu ska jag ta mig ut pa en promenad, kanns som det inte hander allt for ofta.

Jag ar namligen sjukt trott, har aldrig i hela mitt liv kanns mig sa har urpumpas pa energi konstant! Ater igen, vem har sagt att det har ska vara den harliga perioden?! Nackskott sager jag. Ok jag borjar kanna bitterheten krypa fram.


Skriver mer under helgen!

Och innan jag glommer det, vilken babyboom det ar just nu! Roligt att hora att det ar sa manga som ska ha barn samtidigt, men riktigt trakigt med avstandet! Grattis allihop!


Tanker pa er!

Puss och Kram



Ovido - Quiz & Flashcards