Vi och vår skatt Ely Karl Wall

Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Kottgryta for nyborjare

Av Sofia Wall - 13 februari 2010 10:55

Ja nu var det paborjat, min forsta kottgryta nagansin. Ja nu far vi se hur den blir. Hade lite hjalp av Micke( som ar tillbaka med sin van Tahibo) och Jeremy. Harligt nar man har hjalp i koket!


Den har veckan har varit laaaang. Men vi hamtade var barnsang fran Adele, tackar! Eftersom hon har haft hennes barn i sangen har de lamnat fina bitmarken etc. sa det ar ett slipningsprojekt, vilket ar toppen for att halla sig syselsatt.

Pa tal om projekt, vi slipade ner var gammla tvmobel och betsade den i en mork farg som nu matchar resterande mobler, riktigt nojd med resultatet! Sa barnsangen har goda forutsattningar.


Veckan har forovrigt varit lite jobbig, speciellt pga varmen jobb etc. Men vi kommer snart ga in i svalare tider(obs att jag sager svalare att kalla vintern kall ar ett skamt!)


I mandags var det var forsta brollopsdag sa vi gick ut och at, riktigt lyckat:)

Sa skal for det.


Pa tal om brollop sa gick vi till Jade och Scotts brollop i lordags. Grattis till dem och all lycka:) Ja vi skalar for det med!


Nasta gang lagger jag upp bilder fran vart 2a ultraljud..

Men nu maste jag ga och se till grytan:)



Puss och Kram


Sofia Jeremy(the legend) och magen 

 
 
therese

therese

13 februari 2010 11:15

Vad kul att du äntligen startat en blogg gumman! :)
Grattis till bröllopsdagen! Bröllopsdag..låter helt sjukt, vad vuxna vi börjar bli.. Haha, det trodde man aldrig när vi var 14 o drack höger/vänster :P
Ser fram emot bilder! KRAM!

http://thereseohlander.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mamma

13 februari 2010 11:21

Hejsan, hoppas att köttgrytan gick bra för dig,tror säkert att du lyckats. Vilken kontrast, idag är det -16grader- det kallar jag vinter.
Kul att ni har svenska vänner på besök så du får prata svenska emellanåt.
Solen skiner här så det är en vacker vinter dag. Massor med kramar från mamma och Roy. Ha en underbar Valentines Day imorgon Kram

 
Madde från forsa

Madde från forsa

13 februari 2010 13:16

Tjena Sofia! Tänkte bara säga hej och säga grattis! Har själv en liten kille på snart 1 år.Hoppas allt är bra med dig! Kram Madde

http://www.middes.blogg.se

 
mirelle

mirelle

13 februari 2010 17:28

hej!
stora gratulationer på dig. hoppas allt går bra med allt. tur att mikael är där och gör nån nytta. kramar mirelle

http://m2.bloggplatsen.se

 
Anna Martin

Anna Martin

14 februari 2010 10:05

Hej gumman!
Gu va kul att höra att allt går bra! :)
Hur äre med bebben i magen? Vilken vecka är du i nu?
Puss puss! Saknar dig!!

http://annaveronicamartin.blogspot.com

 
Jenny O

Jenny O

3 mars 2010 14:36

Nu har jag också hittat hit som alla andra ;)
Hoppas att du ska få må bättre stumpan! Men ja, själv undrar jag hur hemsk man är över att man inte är sådär överdrivet nöjd över att vara gravid? Visst är det häftigt när det sparkas och bufflas där inne, men inte fan är det kul att veta att man snart är stor som en flodhäst. Men just ja, man ska ju njuta säger dom!?

Ta hand om dig så hoppas jag vi höres snart!
Kramar!

http://urpluggad.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Wall - 1 december 2010 07:48

  Wow sitting and going through old things, amusing! Any how..   So we've had some great visits from friends and big thanks to Carro for extra worm jacket  and Anna for bouncer:) And good to see a Winston, he's just adorable! We also catch ed...

Av Sofia Wall - 29 november 2010 21:02

Good Morning! From now on my blogg will be in English so our family "down under" will be able to follow us on our journey. So the trip didn't start out all to good, with wallet etc stolen. But not letting it effect us to much we moved on. ...

Av Sofia Wall - 17 november 2010 09:19

Nu ar vi snart pa gang, om 3 dagasitter jag och Ely och vantar pa mitt nasta plan i Bangkok till Stockholm. Om jag langtar? oja! Oj vad det har varit fullt upp har, vi haller pa att flytta nu innan vi aker, kanskes som en bra idee nar vi kom pa d...

Av Sofia Wall - 15 oktober 2010 18:27

Da var det daxt! Om 1 h ar det jag, Ely och Jeremy som satter oss i bilen och beger oss mot Brisbanefor att plocka upp mamma, mormor Linda:) Kanns sa overkligt, har varit nastan 3 ar sens vi sags sist. Och nu kommer hon inte bara traffa mig, utan m...

Av Sofia Wall - 14 oktober 2010 00:05

                         Da var det dags! 20/11 aker jag och Ely till Sverige, sa roligt! Funderar pa att ha Ely's dop i sverige nar vi ar hemma, maste kolla upp mojligheter, skulle vara roligt! Vet bara inte vart man ska borja, haha! Pa lordag...

Ovido - Quiz & Flashcards