Vi och vår skatt Ely Karl Wall

Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Forbattringen borjar nu!

Av Sofia Wall - 5 februari 2010 09:17

Lat mig forst borja med att forklara varfor jag inte har bloggat. Jag har namligen inte matt sa underbart som man hor att folk ska gora from v 12, nej det hande inte. Men nu borjar jag ma lite battre sa nu tankter jag borja blogga, aven om jag inte mar sa bra;) Kan bli rolig lasning senare, inte sant?


Forra veckan var vi pa vart andra ultraljud, dar vi kunde se var knodd svalja, sparka, slass, hjartslag osv. Ja visst ar det lackert?! Och sparkarna/slagen borjar bli tydliga, vilket ar roligt for Jeremy.


Jag borjade kanna rorelser, som hjartslag for ca 4 veckor sedan. Med tiden har det blivit mer bestammt och hardare. Det tog inte lange till Jeremy kande var babis for forsta gangen efter det.


For ovrigt sa har vi haft fin besok av Micke och hans resekopis Thaibo(valdigt osaker pa stavningen) Bliv lite tomt nar de akte, men vi hoppas allt gar bra for dem givetvis!


Vi har redan inforskaffat oss en resesang for babisen, riktigt bra eftersom den har lekdel, sovdel, skotbord, extra frovarningshylla, mobil, solskydd osv. och allt detta ryms i en liten vaska, ja nu vet ni aldrig nar vi dyker upp eller hur lange vi stannar. Vantar an pa fler saker som ska komma Tack pappa for bidraget, guld vart;)


Annars sa jobbar och och star pa, ar ledig pa onsdagar vilket ar toppen. Jag Tiff och Lisa akte for att fika och kopa underklader osv den har onsdan, mycket lyckat! Jag kopte en enorm bh, seriost nar man laser att kupan ar F eller G da vet man att det ar uppe med pamela ganget! Skamt asido, det ar sjukt! Fick lov att kopa nagra som var patok for stora runt och ta in dem for att fa dem att passa. Efter det har saljer jag dem nog pa pantbaken, da menar jag inte underkladerna;) 


Nu ska jag ta mig ut pa en promenad, kanns som det inte hander allt for ofta.

Jag ar namligen sjukt trott, har aldrig i hela mitt liv kanns mig sa har urpumpas pa energi konstant! Ater igen, vem har sagt att det har ska vara den harliga perioden?! Nackskott sager jag. Ok jag borjar kanna bitterheten krypa fram.


Skriver mer under helgen!

Och innan jag glommer det, vilken babyboom det ar just nu! Roligt att hora att det ar sa manga som ska ha barn samtidigt, men riktigt trakigt med avstandet! Grattis allihop!


Tanker pa er!

Puss och Kram



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Wall - 1 december 2010 07:48

  Wow sitting and going through old things, amusing! Any how..   So we've had some great visits from friends and big thanks to Carro for extra worm jacket  and Anna for bouncer:) And good to see a Winston, he's just adorable! We also catch ed...

Av Sofia Wall - 29 november 2010 21:02

Good Morning! From now on my blogg will be in English so our family "down under" will be able to follow us on our journey. So the trip didn't start out all to good, with wallet etc stolen. But not letting it effect us to much we moved on. ...

Av Sofia Wall - 17 november 2010 09:19

Nu ar vi snart pa gang, om 3 dagasitter jag och Ely och vantar pa mitt nasta plan i Bangkok till Stockholm. Om jag langtar? oja! Oj vad det har varit fullt upp har, vi haller pa att flytta nu innan vi aker, kanskes som en bra idee nar vi kom pa d...

Av Sofia Wall - 15 oktober 2010 18:27

Da var det daxt! Om 1 h ar det jag, Ely och Jeremy som satter oss i bilen och beger oss mot Brisbanefor att plocka upp mamma, mormor Linda:) Kanns sa overkligt, har varit nastan 3 ar sens vi sags sist. Och nu kommer hon inte bara traffa mig, utan m...

Av Sofia Wall - 14 oktober 2010 00:05

                         Da var det dags! 20/11 aker jag och Ely till Sverige, sa roligt! Funderar pa att ha Ely's dop i sverige nar vi ar hemma, maste kolla upp mojligheter, skulle vara roligt! Vet bara inte vart man ska borja, haha! Pa lordag...

Ovido - Quiz & Flashcards