Vi och vår skatt Ely Karl Wall

Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Ska man mojligen dopa babisen efter Bruce?

Av Sofia Wall - 21 mars 2010 10:07


Ater igen tog det evigheter for mig att skriva nagot, trodde verkligen att jag skulle fa tid under helgen samt veckan men icke.


Sa vad har vi haft for oss?


Vi har kopt en bilbarnstol, riktigt bra maste jag saga, sa nu kan det krossas av listan. Aven spjalsangen borjar bli redo for montering, lackert!



Smakprov pa hur det borjar arta sig, samt en liten bit utav var framsida:)

 

I torsdags var vi hos lakarn i Nambour sjukhus for att se sa att allt gar som det ska samt fixa sa vi finns i registret nar babisen vill komma!


Allt gick bra tills han skulle se sa babisens huvud var i ratt position, da vart det protester. Trodde seriost att babisen skulle sparka/sla sig ut, haha!

Nar lakaren darefter skulle kolla hjartslag sa sparkade samt slog den argsinte babisen vart han an satt "saken". Ja det ar ett aktivt litet liv maste jag saga. Ska man mojligen dopa babisen efter Bruce?

Skamt asido, babisen ar frisk och sa ar jag vilket ar bra!


Nu pa torsdag sa blir det blodprov samt sprutan( yes, jag ar en av de med en negativ blodgrupp) Ah sa som jag alskar nalar, sprutor hella faddirullan;)


Nu i veckan har det varit en surf tavling har i Noosa sa det har vi tittat pa, slog ratt till nu nar vi har en cyklon som fixar upp vagorna. Sa det har varit bra!  


Nu ar det sen middag har, ska bli lite asiatiskt som Jeremy har lagat, nice!


Tanker pa er:)

Stora Kramar

Sofia, Jeremy och magen

 
 
Ingen bild

mamma

21 mars 2010 10:57

Hej på er, Så bra att allt går bra, gaveln till spjälsängen ser fint ut. Har just läst om vädret hos er de senaste dagar och undrade hur ni hade det.
Låter got med asiatisk mat. Kramar från mamma och Roy

 
Hanna

Hanna

23 mars 2010 19:42

Hej Sofia!
Vad underbart fantastiskt skitfint att du ska få en liten! Önskar jag kunde komma med en massa kloka innan-man-får-ut-ungen-tips, men det enda jag kommer på är SOV! Sov så det värker (fast det antar jag att det redan gör, du är ju gravid. allt värker när man är gravid), sov så ofta och länge som du bara kan, sov tills du tröttnat på att sova, om det är möjligt.
Livet vänder när liten tittar ut, och på alla plan bortsett från sömnplanet (och tålamodsplanet och snorplanet och bajsplanet och kräks-i-urrigningen-planet och så vidare i all oändlighet) vänder det till det bättre. Grattis!!

All lycka till er familj!
Hoppas du bloggar mycket så man får följa med på resan. :D
Stora kramar från Hanna (med tillhörande dårar).

http://dancingnancies.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Wall - 1 december 2010 07:48

  Wow sitting and going through old things, amusing! Any how..   So we've had some great visits from friends and big thanks to Carro for extra worm jacket  and Anna for bouncer:) And good to see a Winston, he's just adorable! We also catch ed...

Av Sofia Wall - 29 november 2010 21:02

Good Morning! From now on my blogg will be in English so our family "down under" will be able to follow us on our journey. So the trip didn't start out all to good, with wallet etc stolen. But not letting it effect us to much we moved on. ...

Av Sofia Wall - 17 november 2010 09:19

Nu ar vi snart pa gang, om 3 dagasitter jag och Ely och vantar pa mitt nasta plan i Bangkok till Stockholm. Om jag langtar? oja! Oj vad det har varit fullt upp har, vi haller pa att flytta nu innan vi aker, kanskes som en bra idee nar vi kom pa d...

Av Sofia Wall - 15 oktober 2010 18:27

Da var det daxt! Om 1 h ar det jag, Ely och Jeremy som satter oss i bilen och beger oss mot Brisbanefor att plocka upp mamma, mormor Linda:) Kanns sa overkligt, har varit nastan 3 ar sens vi sags sist. Och nu kommer hon inte bara traffa mig, utan m...

Av Sofia Wall - 14 oktober 2010 00:05

                         Da var det dags! 20/11 aker jag och Ely till Sverige, sa roligt! Funderar pa att ha Ely's dop i sverige nar vi ar hemma, maste kolla upp mojligheter, skulle vara roligt! Vet bara inte vart man ska borja, haha! Pa lordag...

Ovido - Quiz & Flashcards